Returer

Returrett

Du som forbruker har en lovfestet 14 dagers angrerett fra mottak av varene. Produktet skal til gjengjeld være i uendret tilstand med uskadet emballasje. Du har imidlertid rett til å undersøke produktet for å kunne teste dets funksjoner og egenskaper, max 12 timer. Hvis produktet har blitt brukt eller håndtert i større grad enn det som var nødvendig for å bestemme dets egenskaper eller funksjon, kan det hende at du blir nødt til å kompensere for verdireduksjonen av varene. Et slikt prisfradag kan utgjøre den totale prisen til produkter.

Hvis du ønsker å utøve din angrerett, må du kontakte oss innen 14 dager etter mottak av varene. Varen ska sendes tilbake innen 14 dager etter melding om bruk av angreretten er gitt. Du er deretter ansvarlig for returnering av produktet til oss og mulige risiko som er involvert. Gå til kontakt oss på vår hjemmeside og vi hjelper deg.

Returer sendes til: 
Vital Norge AS

Rønningveien 2B

3153 Tolvsrød

For å gjøre det enklere for deg, kan vi hjelpe med returfrakt hvis ønskelig. Kontakt oss og vi vil sende deg et returfraktbrev. Kostnaden for dette er for øyeblikket NOK 400.

Med din ordrebekreftelse mottok du et returskjema for retur som du gjerne må fylle ut og sende per e-post til oss eller inkludere i emballasjen ved retur til Oss.

Refusjon

Hvis du benytter deg av angreretten, får du hele summen tilbake. Minus frakt kostnaden vi har hatt for å sende deg pakken. Dette beløpet er på kroner 150,- NOK PR bestilling. Det kan imidlertid hende at vi må trekke fra hvis varen er skadet eller viser tegn på slitasje. Når vi har mottatt og sjekket de returnerte varene, overfører vi pengene til deg så snart som mulig, senest innen 14 dager. Refusjonen skjer på samme måte som den opprinnelige betalingen. Hvis du valgte å betale gjennom Klarna, kan du stanse kjøpet til returen din er fullført.

Reklamasjoner

Hvis du mottar et defekt produkt fra vår nettbutikk, forplikter vi oss til å reparere produktet eller bytte det ut til et nytt, uten kostnad for deg. Du har en 5 års reklamasjonsrett etter lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven). Hvis du har oppdaget en feil, skade eller defekt, bør du varsle oss så snart som mulig. Etter 6 måneder vil du bli nødt til å bevise at feilen var der opprinnelig eller at den skyldes en produksjonsfeil. I tilfelle av en godkjent klage forplikter vi oss å dekke alle kostnader, inkludert frakt.